Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w
Łomży zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie
z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron
internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w
sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.mpwik.lomza.pl
Data publikacji strony internetowej: 2024-12-20
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-12-20
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z
dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji
mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń
wymienionych poniżej.
Powody wyłączeń:
-
Pliki PDF, DOC itp. – redaktorzy starają się ograniczyć do minimum
korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie.
Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne
(np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-12-20
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot
publiczny
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów
klawiaturowych.
Narzędzia poprawiające czytelność
Na stronie internetowej można korzystać z narzędzi: powiększanie/zmniejszanie
tekstu, skala szarości, zmiana kontrastu, zmiana wielkości czcionki, jasne
tło.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą
kontaktową jest Andrzej Łada,
lada.andrzej@mpwik.lomza.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 86 216 62
77 wew. 10. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji
niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej
strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także
zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład
odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez
audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą
stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli
osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej,
powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien
zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia
wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe,
podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy
realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy
niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności
cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny
sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia
dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie
możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony
internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub
aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także
złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich:
al. Solidarności 77
00-090 Warszawa
Telefon (22) 55 17 700
e-mail:
biurorzecznika@brpo.gov.pl
https://www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Łomży
18-400 Łomża ul. Zjazd 23
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary
kontroli
Do budynku prowadzą 2 wejścia z czego przy jednym wejściu znajduje się
podjazd dla wózków.
Dla osób na wózkach dostępna jest Kasa oraz Dział Techniczny.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Brak windy.
Dział Obsługi Odbiorców znajduje się na parterze budynku.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych,
pętlach indukcyjnych
Brak.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych
wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Brak miejsc parkingowych wydzielonych dla osób niepełnosprawnych. Lokalizacja
budynku umożliwia łatwe zaparkowanie w jego bezpośredniej bliskości wszystkim
Klientom.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych
ograniczeniach
Do placówki mają prawo wstępu osoby z psem asystującym
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu
lub online.
Brak.