Witaj w Strefie Klienta MPWiK!

Dziękujemy, że jesteś naszym klientem. Naszym priorytetem jest zapewnienie Ci dostępu do najwyższej jakości usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków. Stworzyliśmy tę strefę, aby ułatwić Ci zarządzanie usługami, uzyskać potrzebne informacje oraz skontaktować się z nami w razie potrzeby.

Dokumenty i wnioski

  1. Wniosek o wydanie zaświadczenia do odbioru budynku lub PDF
  2. Wniosek o zamontowanie podlicznika lub PDF
  3. Zgoda na otrzymywanie e-faktur lub DOC
  4. Wniosek ogólny

Dlaczego warto wybrać MPWiK Łomża?

Dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą! Dołącz do grona klientów Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Łomży i ciesz się dostępem do najwyższej jakości usług wodociągowych i kanalizacyjnych. Zapewniamy bezpieczną i niezawodną dostawę wody oraz sprawne odbieranie ścieków, zgodnie z najwyższymi standardami.

Wysoka jakość usług

Dostarczamy wodę zgodnie z rygorystycznymi normami jakości, a nasze procesy są regularnie kontrolowane.

Niezawodność

Zapewniamy stabilną dostawę wody oraz szybkie reagowanie na zgłoszenia i awarie.

Profesjonalna obsługa

Nasz zespół specjalistów służy pomocą i wsparciem na każdym etapie współpracy.

Ekologiczne podejście

Dbamy o środowisko, poprzez nowoczesne technologie i działania na rzecz ochrony zasobów wodnych.

Planujesz budowę domu na terenie Łomży? Sprawdź, co musisz zrobić żeby podłączyć się do miejskiej sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej.
  • 1
    Sprawdzenie możliwości przyłączenia do sieci wod- kan


  • 2
    Przygotowanie potrzebnej dokumentacji technicznej
    • Wydanie warunków technicznych lub opinii <MPWIK>.
    • Wykonanie projektu przyłącza/y przez zewnętrznego projektanta na podstawie wydanych warunków technicznych <INWESTOR+PROJEKTANT>.
    • Uzgodnienie projektu w MPWiK po złożeniu wniosku wraz z projektem <INWESTOR / WŁAŚCICIEL+PROJEKANT>.


  • 3
    Wykonanie przyłącza
    • Zgłoszenie wykonania robót budowlanych <INWESTOR> Zgłoszenie rozpoczęcia budowy przyłącza .
    • Wykonanie przyłącza <WYKONAWCA>.
    • Wykonanie badań wody <INWESTOR / WŁAŚCICIEL+SANEPID>, inwentaryzacja przyłącza <WYKONAWCA>.
    • Montaż wodomierza <MPWiK>.
    • Odbiór przyłącza/y przez pracowników MPWiK <MPWiK>, dostarczenie inwentaryzacji przyłącza/y oraz aktualnych badań wody stwierdzających przydatność do spożycia <INWESTOR / WŁAŚCICIEL>.
    • Sporządzenie protokołu odbioru przyłącza/y podpisany przez Inwestora, Wykonawcę oraz MPWiK.


  • 4
    Podpisanie umowy
    • Weryfikacja wykonania przyłącza zgodnie z dokumentacją techniczną i protokołem odbioru <MPWiK>.
    • Podpisanie umowy na dostawę wody i/lub odprowadzanie ścieków <MPWiK+INWESTOR / WŁAŚCICIEL>.
Prowadzisz działalność z zakresu wywozu nieczystości płynnych? Sprawdź, co musisz zrobić żeby zostać naszym Klientem.
  • 1
    Złożenie wniosku w Biurze Spółki, w którym należy określić szacunkową ilość dostarczanych nieczystości do stacji zlewnej.


  • 2
    Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku poprosimy o:

    Dostarczenie kompletu dokumentów tj.: decyzji o pozwoleniu na prowadzenie działalności w danym zakresie na danym obszarze wydaną przez Prezydenta/ Wójta/ Burmistrza, kserokopie dowodów rejestracyjnych pojazdów asenizacyjnych.



  • 3
    Podpisanie umowy.

Dokumenty i wnioski

  1. Wniosek o wydanie opinii lub DOC
  2. Wniosek o wydanie warunków lub DOC
  3. Zgłoszenie rozpoczęcia budowy przyłącza lub DOC
  4. Wniosek ogólny
Cennik opłat za inspekcje sanitarne kamerą samojezdną od 24.03.2023
Nazwa usługi Cena brutto [zł] (netto + VAT 23%)
1 Cena ryczałtowa za pierwszą godzinę inspekcji 50m dla nowych kanałów sanitarnych i przyłączy kanalizacji sanitarnej 646.73
2 Cena ryczałtowa za pierwszą godzinę inspekcji 30m starych i eksploatowanych sieci oraz przyłączy kanalizacji sanitarnej 646.73
3 Cena ryczałtowa za 1metr inspekcji nowego kanału ⌀ od 160m 12.94
4 Cena ryczałtowa za 1metr inspekcji starego kanału ⌀ od 160m 21.56
5 Usługa czyszczenia kanału KAISER (dojazd, usługa, powrót) 701.40
6 Informacja dotycząca stanu kanału za każde 50 metrów kanału 205.35
7 Przestój samochodu obsługi z winy zleceniodawcy – za każdą rozpoczętą godzinę 413.60
8 Dojazd i powrót do zleceniodawcy za 1km 4.22
9 Raport z inspekcji (wersja elektroniczna i drukowana) – 1 strona 1.48
Cennik usług pojazdami specjalistycznymi do udrażniania kanalizacji od 01.07.2023
Nazwa usługi Cena brutto [zł/godz.] (netto + VAT 23%)
MAN Rioned MAN Kaiser
1 Dni robocze w godz. od 700 do 2200 510.68 701.40
2 Dni robocze w godz. od 2200 do 700 oraz w soboty i dni ustawowo wolne od pracy (niedziele i święta) 1021.37 1402.79
3 Czyszczenie przydomowej przepompowni ścieków z winy odbiorcy. Dni robocze w godz. od 700 do 2200 1062.71 1343.06
4 Czyszczenie przydomowej przepompowni ścieków z winy odbiorcy. Dni robocze w godz. od 2200 do 700 oraz w soboty i dni ustawowo wolne od pracy (niedziele i święta) 2125.42 2686.12
Cennik na usługę oczyszczania zbiorników bezodpływowych z nieczystości płynnych od 01.10.2024
Cena brutto [zł/godz.] (netto + VAT 23%)
Oczyszczanie zbiornika w strefie Oczyszczanie zbiornika bezodpływowego o pojemności do 4m3 (ciągnik Zetor) Oczyszczanie zbiornika bezodpływowego o pojemności do 10m3 (sam. specjalistyczny Kaiser)
1 „0” Granice miasta Łomża i Piątnica 189.58 417.23
2 „1” Miejscowości: Budy Czarnockie, Czarnocin, Elżbiecin, Kalinowo, Marianowo, St. Łomża, St. Łomża przy Szosie, St. Łomża nad Rzeką, Zabawka, Zawady 231.52 515.80
3 „2” Pozostałe miejscowości gminy Łomża i gminy Piątnica 273.47 614.39
4 „3” Gmina Miastkowo 357.35 644.59

Do powyższych cen dolicza się koszt oczyszczania za każdy m3 odebranych nieczystości w wysokości określonej na podstawie danej kategorii wskaźnika zanieczyszczenia:

Kategoria Wskaźnik zanieczyszczeń Jednostka Stawka opłat za odbiór 1m3 nieczystości ciekłych [zł] (netto + VAT 8%)
I CHZT – < 3600 mgO2/l 12.96
II CHZT – 3601 – 7600 mgO2/l 25.92
III CHZT – 76 001 – 19 000 mgO2/l 51.84
CHZT – > 19 000 mgO2/l 77.76
Cennik usług wod-kan odpłatnych od 08.03.2023
Nazwa usługi Cena brutto [zł] (netto + VAT 23%)
1 Czyszczenie studni wodomierzowej 326.42
2 Odmrażanie przyłącza wodociągowego 1001.77
3 Badanie ciśnienia i wydajności hydrantu p. poż 181.55
4 Zamknięcie/otwarcie zasuwy na przyłączu wodociągowym 156.00
5 Zamknięcie/otwarcie zasuwy na sieci wodociągowej 216.70
6 Zamknięcie/otwarcie zasuwy na magistrali wodociągowej 388.96
7 Wymiana i plombowanie wodomierza (dn 15mm) uszkodzonego z winy odbiorcy 378.86
8 Wymiana i plombowanie wodomierza (dn 20mm) uszkodzonego z winy odbiorcy 397.13
9 Wymiana i plombowanie wodomierza (dn 25mm) uszkodzonego z winy odbiorcy 1406.24
10 Lokalizacja awarii na wewnętrznej instalacji wodociągowej 346.96
11 Wymiana i plombowanie podlicznika (dn 15mm) z kosztem wodomierza 304.51
12 Wymiana i plombowanie podlicznika (dn 20mm) z kosztem wodomierza 322.76
13 Wymiana i plombowanie podlicznika (dn 25mm) z kosztem wodomierza 1331.87
14 Wymiana i plombowanie podlicznika (dn 15mm) z kosztem wodomierza i modułem radiowym 831.10
15 Wymiana i plombowanie podlicznika (dn 20mm) z kosztem wodomierza i modułu radiowym 849.36
16 Wymiana i plombowanie podlicznika (dn 25mm) z kosztem wodomierza i modułu radiowym 1858.47
17 Plombowanie podlicznika 107.16
18 Odbiór i plombowanie podlicznika 148.04
19 Ekspertyza wraz z montarzem wodomierza zastępczego 957.41
Punkt czerpalny wody
MPWiK Sp. z o.o. udostępnia punkt czerpalny wody znajdujący się przy ul. Zjazd 23 w Łomży.
Pobór wody z punktu możliwy jest po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Klienta.
UWAGA! Pobór wody możliwy wyłącznie we własnym zakresie!
Cena wody zgodna z taryfami.

Dokumenty i wnioski

  1. Zlecenie odpłatne wykonania usług lub DOC
  2. Wniosek ogólny

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Mam awarię, gdzie zgłosić?
  • awarię należy zgłosić do MPWiK do Zakładu Sieci pod numer 86 216 62 77, tel. wew. 23, 45
  • po godz. 15:00 zadzwoń pod numery: 994 lub 692 406 404
Jaka jest cena wody i ścieków?
Sprzedałem nieruchomość, co dalej?
  • należy zadzwonić do MPWiK do Biura Obsługi Klientów aby umówić się na dogodny termin rozwiązania umowy na dostarczanie wody i/lub odprowadzanie ścieków pod numer 86 216 62 77, tel. wew. 36, 28, 57
  • weź ze sobą dowód osobisty, odczyt wodomierza/y oraz dokument sprzedaży nieruchomości (akt notarialny, postanowienie sądu, wypis z księgi wieczystej itp.)
Kupiłem nieruchomość, co dalej?
  • należy zadzwonić do MPWiK do Biura Obsługi Klientów aby umówić się na dogodny termin podpisania umowy na dostarczanie wody i/lub odprowadzanie ścieków pod numer 86 216 62 77, tel. wew. 36, 28, 57
  • weź ze sobą dowód osobisty, odczyt wodomierza/y oraz dokument potwierdzający nabycie nieruchomości (akt notarialny, postanowienie sądu)
  • w przypadku współwłasności wymagane jest również Oświadczenie o wyrażeniu zgody na podpisanie umowy z Klientem
Właściciel nieruchomości zmarł, co dalej?
  • należy zadzwonić do MPWiK do Biura Obsługi Klientów aby umówić się na dogodny termin podpisania/ rozwiązania umowy na dostarczanie wody i/lub odprowadzanie ścieków pod numer 86 216 62 77, tel. wew. 36, 28, 57
  • weź ze sobą dowód osobisty, odczyt wodomierza/y, dokument potwierdzający bycie właścicielem nieruchomości (akt notarialny, postanowienie sądu) oraz akt zgonu poprzedniego właściciela
Wodomierz nie działa, gdzie zgłosić?
  • należy zgłosić to do MPWiK do Zakładu Sieci pod numer 86 216 62 77, tel. wew. 23, 45
Jaka jest jakość wody dostarczana przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Łomży?
  • jakość wody spełnia wszystkie wymogi obowiązujących przepisów prawa. Parametry naszej wody są regularnie kontrolowane przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Łomży.
Jakie są obowiązki odbiorcy usług?
  • Zabezpieczyć wodomierz przed uszkodzeniami mechanicznymi, skutkami niskich temperatur, zalaniem, dostępem osób niepowołanych oraz utrzymywać studzienkę lub pomieszczenie z wodomierzem w odpowiednim stanie;
  • Do natychmiastowego usunięcia awarii na przyłączu będącym w jego posiadaniu. Jeśli tego nie uczyni MPWiK może usunąć awarię we własnym zakresie, a kosztami obciążyć Odbiorcę;
  • Do użytkowania instalacji wodociągowej w sposób eliminujący możliwość wystąpienia awarii, skażenia chemicznego lub bakteriologicznego w tej instalacji;
  • Do użytkowania instalacji kanalizacyjnej w sposób nie powodujący zakłóceń funkcjonowania sieci kanalizacyjnej;
  • Zawiadomić Spółkę o własnym ujęciu wody, w celu prawidłowego ustalenia opłat za odprowadzone ścieki;
  • Do korzystania z sieci wodociągowej i kanalizacyjnej zgodnie z zawartą umową;
  • Do podejmowania działań ograniczających skutki awarii oraz do udostępniania Spółce terenu w celu usunięcia awarii lub kontroli działania urządzeń pomiarowych, wodociągowych, kanalizacyjnych i przyłączy;
  • Do powiadamiania Spółki o uszkodzeniu wodomierza czy plomby;
  • Do powiadamiania Spółki o zmianach w instalacji wewnętrznej, które mogą mieć wpływ na działanie sieci;
  • Do terminowego regulowania należności za dostawę wody i odprowadzanie ścieków;
  • Do pisemnego powiadamiania Spółki o zmianach własnościowych nieruchomości lub zmianach użytkowania lokalu.
Jakie są uprawnienia pracowników spółki Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Łomży dotyczące wstępu na teren odbiorcy usług?
Osoby reprezentujące Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Łomży, po okazaniu legitymacji służbowej i pisemnego upoważnienia, mają prawo wstępu na teren nieruchomości lub do obiektu budowlanego w celu:
  • Zainstalowania lub demontażu wodomierza głównego
  • Przeprowadzenia kontroli urządzenia pomiarowego, wodomierza głównego lub wodomierzy zainstalowanych przy punktach czerpalnych i dokonania odczytu ich wskazań oraz dokonania badań i pomiarów
  • Przeprowadzenia przeglądów i napraw urządzeń posiadanych przez MPWiK
  • Sprawdzenia ilości i jakości ścieków wprowadzanych do sieci
  • Odcięcia przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego lub założenia plomb na zamkniętych zaworach odcinających dostarczanie wody do lokalu
  • Usunięcia awarii przyłącza wodociągowego lub przyłącza kanalizacyjnego, jeżeli umowa tak stanowi
Jakie są przepisy karne i kary pieniężne dla odbiorców usług?
Odpowiedzialność odbiorców usług przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych określa art. 28 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków. Przewiduje się kary grzywny do 5 000 zł za:
  • Pobór wody bez zawarcia umowy
  • Uszkodzenie wodomierza
  • Zerwanie plomby
  • Wpływanie na wskazania wodomierza (zatrzymanie lub utratę właściwości wodomierza)
  • Niedopuszczenie przedstawiciela spółki Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Łomży na teren nieruchomości lub obiektu budowlanego. oraz karę pozbawienia wolności albo grzywny do 10 000 zł za
  • Wprowadzanie ścieków do urządzeń kanalizacyjnych bez umowy
  • Wprowadzanie ścieków bytowych i przemysłowych do kanalizacji deszczowej
  • Wprowadzanie do kanalizacji substancji żrących i toksycznych, substancji palnych i wybuchowych, mieszanin budowlanych, substancji ropopochodnych, farb, lakierów, ciał stałych np. piasku, żwiru, popiołu, szczeciny, drożdży, wytłoczyn itp. Ponadto sąd może orzec nawiązkę na rzecz przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, w wysokości 1 000 zł za każdy miesiąc, w którym nastąpiło bezumowne pobieranie wody z urządzeń wodociągowych lub wprowadzanie ścieków do urządzeń kanalizacyjnych tego przedsiębiorstwa.

Życzenia świąteczne


This will close in 20 seconds

Skip to content